Save our Earth



Alhamdulillah, semua presentation dan juga kelas 'Environmental Chemistry' berakhir pada hari ini..ini bermakna 'imtihan' menghampiri..walaupunbegitu, terasa ingin berkongsi, tentang subjek 'Environmental Chemistry', yg mana pada saya amat-amat kembali menyedarkan saya untuk selamatkan bumi kita ini..
Kita dijadikan Allah sebagai khalifah dimuka bumi ini.. oleh itu, adalah menjadi tanggungjawab kita sebagai khalifah menyelamatkan bumi kita terus di rosakkan oleh tangan-tangan yang tidak bertanggungjawab.. Adakah kita sebahagian dari tangan-tangan itu?? tanya diri sendiri..

siapa lagi akan menjaga bumi ini jika bukan kita.. Kesan tdk menjaga bumi ini bukan shj menjejaskan kita bahkan organisma-organisma lain juga akan terancam..

Global Warming, Greenhouse effect, landslide dan pelbagai isu environment yang kita dengar pada hari ini. namun adakah kita hanya sekadar mendengar?? membaca??

marilah kita bersama-sama mengorak langkah untuk 'Save our earth' walaupun seringan-ringan perbuatan.. inshaAllah, ia juga amal ibadah..what we can do? Sebagai student..kita boleh kitar semula bahan-bahan yang tdk lg digunakan..janganlah terus buang ja dalam tong sampah..' fikir dulu sebelum buang'..

akhir kata..subjek ni sangat best..semoga dipermudahkan Allah menjawab dalam peperiksaan kelak. :)

Popular posts from this blog

6 pesanan untuk wanita

MUZAKAROH IMAN YAKIN

Hati dan Amal mu