About my Blog

Don't believe everything you see

5.11.09

Sudu



Sudu di suatu ketika dahulu.. seperti kebiasaan, seusai majlis kenduri, segala pinggan, cawan dan sudu dicuci dan dilap untuk dirapikan semula didalam almari.. mak akan membilang bilangan kesemuanya.. samaada cukup atau tidak.. seperti biasa sudu@ senduk lah yang selalu x cukup..

kami memang hairan.. kemanalah pergi sudu sudu yang lain.. tapi bagi mak itu perkara biasa.. kata mak.. mak banyak anak perempuan.. jadi ibu ibu yang mengidam anak perempuan sukalah ambil sudu dari rumah kita ni.. ha? terlopong..kepercayaan apakah itu mak?bolehkah sudu memenuhi hajat? kok hanya dengan ambil sudu dari rumah orang lain yang punya ramai anak perempuan, bisa mengandung anak perempuan? mana bisa... bukankah yang mencukupkan segala sesuatu itu adalah Allah.. dan jika kita berhajat kepada sesuatu, berdoalah kepada Allah.. ..sebagaimana Firman Allah di dalam Surah Al-Mukminun Ayat 60..


Berdoalah kepada Ku, nescaya akan Ku perkenankan bagimu, sesungguhnya orang-orang yang menyombongkan diri dari menyembah Ku akan masuk neraka jahannam dalam keadaan hina dina!