" Tiada Tuhan melainkan ALLAH dan Muhammad itu pesuruh ALLAH"


dengan izinNYA hamba menulis..


Wanita yang aku KASIHI

Adalah pencinta Tuhannya

Yang mengalirkan cinta, takut dan harap

Yang menguasai perjalanan hidupnya

Setiap masa

Sehingga Dia memanggilnya

Wanita yang aku RINDUI

Adalah wanita yang diwajahnya

Terpancar sinar nur Ilahi

Lidahnya basah dengan zikrullah

Disudut hati kecilnya sentiasa membesarkan Allah

Wanita yang aku CINTAI

Yang menahan pandangan dari panahan syaitan

Sentiasa menghidupkan sunnah nabi

Biarpun namanya tidak terkenal di bumi

Tetapi di langit, dia disanjung tinggi

Wanita yang aku SAYANGI

Bersyukur dengan apa yang ada

Yang bersabar dengan apa yang tiada

Cinta kepada hidup yang sederhana

Yang tidak bermata dunia

Wanita yang aku SUKAI

Adalah sejuk mata memandang

Dek terlihat keluhuran akhlaknya

Menjadi sumber ketenangan jiwa

Bila hati bergelora

Wanita yang aku IDAMI

Adalah yang mengingatkan hatiku

Kepada Ar-Rahman Ar-Rahim

Bila rohku melupai janji kepada Ilahi

Wanita yang aku SANJUNGI

Menjadi dian kepada dirinya sendiri

Menjadi pelita kepada bakal putera puteriku

Untuk meneruskan perjuangan di kemudian hari

Semoga…..

Wanita yang selalu berada dalam doaku

Adalah engkau ………permaisuri hatiku

Popular posts from this blog

6 pesanan untuk wanita

MUZAKAROH IMAN YAKIN

Hati dan Amal mu