G4z4 now

 Sidang media yang diadakan oleh gerakan H4mas, Selasa (12-12-2023) di Beirut:

Dengan nama Allah Yang Maha Pemurah lagi Maha Penyayang.

Untuk hari ke 67, penjajah Nazi dan tentera fasisnya - dengan sokongan Amerika dan British - meneruskan perang biadab mereka dan pencerobohan terang-terangan terhadap rakyat kita di Semenanjung Gaza, dan terhadap semua komponen kehidupan manusia di sana. 

Mereka tidak meninggalkan tempat tanpa memusnahkannya. Dari hospital, telaga air, stesen minyak, tenaga solar, kedai roti, sekolah, universiti, masjid, gereja, infrastruktur dan institusi perkhidmatan, dan semua komponen kehidupan manusia, malah kedai mainan kanak-kanak tidak terlepas daripada dirosakkan oleh mereka.


Mereka adalah musuh kebebasan dan kemanusiaan, dan adalah salah dan palsu untuk mengaitkan mana-mana tamadun manusia. Penjajah jenayah ini tidak mempunyai semua nilai moral dan kemanusiaan, dan perang Nazi ini telah mendedahkan sifat sebenar mereka.


Sehingga kini, lebih daripada 18,250 orang syahid dalam perang yang agresif ini, dan kira-kira 50,000 cedera, dan dalam dua hari lalu sahaja, musuh telah melakukan lebih daripada 25 pembunuhan beramai-ramai yang mengerikan, menyasarkan rumah orang yang tidak bersalah dan sekolah yang menjadi tempat orang awam berlindung, di mana mereka memusnahkan seluruh keluarga.


Kami memberi penghormatan kepada kisah legenda yang ditulis oleh rakyat kami di Semenanjung Gaza, di mana mereka menulis sejarah yang gemilang untuk rakyat kami dan negara kami, dengan darah, kesakitan, kelaparan dan dahaga mereka. Sambil mereka mempertahankan diri mereka, maruah mereka, kebebasan mereka dan kemerdekaan mereka.


Kami berdiri dalam memberi penghormatan, kebanggaan dan kekaguman di hadapan kepahlawanan Briged kami yang menang, Briged Al-Qassam, yang menjerumuskan hidung tentera Nazi ini ke tanah Gaza, memusnahkan legenda palsunya selama-lamanya, dan membawa penjajah yang penuh kebencian ini semakin hampir kepada penghujungnya yang tidak dapat dielakkan dan lenyapnya dari tanah kita.


Kami juga memberi penghormatan kepada kepahlawanan pemuda dan pejuang kami di Tebing Barat, yang bertempur dengan askar musuh dan mempertahankan tanah dan kesucian mereka dalam menghadapi jenayah musuh, pencerobohan agresifnya dan penghinaan mereka terhadap Masjidil Aqsa yang diberkati.


Jumlah syahid di Tebing Barat sejak permulaan Perang Banjir Al-Aqsa mencecah 288 syahid, dan lebih 4,200 ditahan.


Musuh Nazi ini telah gagal mencapai apa-apa pencapaian politik, ketenteraan atau lapangan, berkat keteguhan rakyat kita dan keberanian Briged Al-Qassam dan para pejuang Palestin, yang sekaligus mendedahkan sifat pengecut tenteranya yang melakukan pembunuhan beramai-ramai dan pemindahan paksa terhadap orang awam yang tidak berdaya.


Tentera penjajah Nazi menangkap sekumpulan orang awam yang kehilangan tempat tinggal di sekolah UNRWA, pusat perlindungan dan hospital, termasuk doktor, guru dan wartawan, dan menanggalkan pakaian mereka dengan cara yang memalukan.

Mengangkut mereka dengan trak, termasuk wanita, adalah jenayah yang meniru apa yang dilakukan oleh Nazi terhadap Yahudi dan apa yang berlaku di penjara Abu Ghraib oleh Amerika. Ini adalah percubaan untuk membalas dendam terhadap rakyat kita, dan ia tidak akan berjaya mematahkan semangat mereka.


Kami mengesahkan bahawa tidak akan ada rundingan mengenai pertukaran tawanan kecuali selepas pencerobohan Zionis berhenti.


Apa yang didedahkan oleh laporan media musuh dan pengakuan tentera bahawa bilangan askar dan pegawai yang cedera telah mencecah 5,000 dan keadaan mereka serius, juga bahawa 60 orang yang cedera tiba di hospital setiap hari, dan bahawa 20 tentera terbunuh oleh tembakan oleh rakan sendiri, tetapi sebenarnya angka-angka ini hanya mendedahkan sebahagian kecil daripada kebenaran yang ditakuti oleh penjenayah Netanyahu dan ketua perangnya.

Popular posts from this blog

6 pesanan untuk wanita

MUZAKAROH IMAN YAKIN

Hati dan Amal mu